نفخر في التعليم ما قبل الجامعي بمؤسسة قطر بإحدى قياداتنا في مجال التعليم سعادة السيدة بثينة علي النعيمي التي وبناءً على القرار الأميري تم تعيينها وزيرًا للتربية والتعليم والتعليم العالي صباح يوم الأمس الثلاثاء الموافق 19 أكتوبر 2021، فيطيب لنا تهنئتها بهذه المناسبة وتلك الثقة الغالية سائلين الله أن يوفقها ويعينها على هذه المهمة التي استحقتها عن جدارة.
 
لقد انضمت السيدة بثينة علي النعيمي إلى مؤسسة قطر عام 2006، وشغلت منذ ذلك الحين عدة مناصب في قطاع التعليم، كما كانت عضوًا مؤسسًا في ثمان مدارس تعمل تحت مظلة مؤسسة قطر. وتحمل بثينة النعيمي درجة الماجستير التنفيذيّ في إدارة الأعمال من جامعة أتش إي سي – باريس في قطر، ودرجة بكالوريوس الآداب والتعليم في اللغة الإنجليزية من جامعة قطر، ودبلوم الدراسات العليا في القيادة والإدارة التعليمية التطبيقية من معهد التعليم بجامعة لندن . واستطاعت من خلال دورها في قيادة التعليم ما قبل الجامعي في مؤسسة قطر أن تضيف من خبراتها ما أسهم في تقدم منظومتنا التعليمية وتطويرها.
 
ونتقدم بالتهنئة للسيدة عبير آل خليفة على تعيينها رئيسًا للتعليم ما قبل الجامعي في مؤسسة قطر أعانها الله على هذه المهمة فنحن على ثقة بأن شعلة التعليم ما قبل الجامعي في مؤسستنا ستتوهجّ أكثر فأكثر، حيث ستُضيف السيدة عبير خبراتها وأفكارها النيّرة وما اكتسبتهُ من تجارب في العمل تحت قيادة السيدة بثينة النعيمي من أجل تحقيق مزيدٍ من الإنجازات.
لقد كانت السيدة عبير آل خليفة تشغل منصب الرئيس التنفيذي للمدارس في مؤسسة قطر وقبل ذلك شغلت منصب الرئيس التنفيذي للشؤون الأكاديمية في التعليم ما قبل الجامعي. 

نسأل الله لهن التوفيق والسداد
 
 On behalf of Pre-University Education, Qatar Foundation, we are very honored to congratulate our President, Her Excellency Mrs. Buthaina A. Al-Nuaimi, on her appointment as Minister of Education and Higher Education yesterday morning, Tuesday, 19 October 2021. A well-deserved achievement.

Mrs. Buthaina A. Al-Naimi joined Qatar Foundation in 2006 and has since held several positions in the education sector, as well as being the founding member of eight schools operating as Members of Qatar Foundation. Mrs. Buthaina A. Al-Naimi holds an Executive master’s degree in Business Administration from HEC University-Paris in Qatar, a bachelor's degree in Arts and Education in English from Qatar University, and a Postgraduate Diploma in Applied Educational Leadership and Management from the University of London Institute of Education. Through her role as President of Pre-University Education at Qatar Foundation, she was able to contribute to the progress and development of our educational system based on her vast knowledge and experience.

We would also like to take this opportunity to congratulate Mrs. Abeer Al Khalifa on her appointment as President of Pre-University Education at Qatar Foundation, wishing her the best of luck on her new role. We are confident that the torch of Pre-University Education in QF will continue to glow even brighter and that Mrs. Abeer will accomplish even more as she brings to this role her bright ideas, and the experiences she gained working under the leadership of Mrs. Buthaina A. Al Nuaimi.

Mrs. Abeer Al Khalifa was the Executive Director of the QF Schools Office and before that, she held the position of Executive Director of Academic Affairs in Pre-University Education.
We wish them both the best of luck in their future endeavors, and we are very excited to witness all the new achievements that will be accomplished in the coming years.
view this email in your browser
Copyright © 2019 Pre-University Education, All rights reserved.

Our mailing address is:
puenewsletter@qf.org.qa